Během letních prázdnin expedujeme zboží pouze 1 x týdně. Děkujeme za pochopení.

Bytové doplňky vybrané s rozumem

Dnešní článek je možná trochu z jiného soudku, ale problematika udržitelnosti a ekologie jsou v poslední době stále více skloňovány. Najednou mi nějak přišlo, že se všude řeší téma, ke kterému mám co říct, protože v profesním životě se otázkami ekologie zabývám - málem jsem napsala v reálném životě, protože mít obchod s bytovými doplňky mi pořád ještě připadá jako sen :-))) To jen lidská vsuvka, ze které bude Linda (spolumajitelka mini společnosti Stylovka s.r.o.) určitě skákat do stropu. Od začátku našeho podnikání mi totiž vyčítá můj odtažitý styl komunikace a psaného slova, který se mi vryl za roky psaní oficialit pod kůži. Takže se vrátím k tématu, ke kterému mám co říct - HURÁ - konečně mohu blogovat podle rad všech podnikatelských guru - naplňujte svůj blog množstvím kvalitního textu. To je sice super rada, ale protože si chceme věci dělat po svém, tak článek bude krátký, abych neztratila Vaši pozornost (osobně dlouhé články nesnáším) a tzv. těžká témata jako je dopad plastů a konzumního života na naši planetu necháme do odborných rubrik. Nicméně mě okolnosti posledních dní ubezpečily, že se jde na tyto problémy podívat z malinko zábavnějšího úhlu.  

Recykluji, bez obalu, třídím tedy sem

Podobné fráze ve mně vyvolávají stejný pocit jako, že je třeba být "teamový hráč"  nebo mít "tah na branku". Třídit odpad, recyklovat a přiklánět se k přírodním materiálům mi přijde jako samozřejmost, ale když jsem třídila haldu oblečení v přeplněné šatně, tak mi problikl hlavou článek o konceptu chytrý šatník, se kterým přišla společnost LINDEX a zamyslela jsem se nad tím, jestli není čas ty "stereotypní návyky" typu - vždy dávám přednost papírové tašce před igelitem, kupuji výrobky made in Czech...NĚJAK ZMĚNIT.

Musím přiznat, že jsem milovník změn a nových začátků, takže téma "NOVÉHO" šatníku, kde spolu budou korespondovat barvy a materiály napříč všemi ročními období mě nadchl. No a s interiéry je to vlastně stejné. Pokud se při zařizování pustíte cestou výběru kvalitního nábytku, tak těžkou masivní komodu nebo lavici budete stěhovat každé malování příštích 30 let, ale pořád budete chtít, aby byla součástí Vašeho domova. Linda Vrňáková (tvůrkyně značky LIV) přišla nedávno s krásnou obchodní strategií: "méně za více". Takže za její houpací křeslo zaplatíte cca 20 tisíc korun, ale je perfektní - pohodlné, krásné, nápadité. Shodou okolností, jsem tenhle víkend vyzkoušela venkovní houpací křeslo v hobby marketu, které stálo asi třetinu. No a nedivím se té ceně, protože je to dělané jen na oko - na první pohled hezky vypadá, dobrá cena, ale o pohodlí nebo zamyšlení se nad designem se Vám může jen zdát.

Chytré drobnosti do domácnosti

Podobných událostí se mi za poslední měsíc sešlo několik a vedlo to k tomu, že mám doma zcela nový látkový pytlík na pečivo, ke kterému jsem osobně byla skeptická, ale po chvíli se celá rodina shodla na tom, že jsme si ho měli koupit už dávno. Ještě jsem v záchvatu letní atmosféry a příprav na dokonalé party koupila skleněná brčka. Určitě Vám problesklo hlavou, že se snažím nabádat k udržitelnosti a nakonec kupuju věc, bez které se dá poměrně lehko žít. Na mou obhajobu - mám po ruce sklad stylových doplňků, takže někdy je hodně těžké odolat a nebýt svým prvním zákazníkem :-) Navíc kouzlu skleněných brček propadla moje ratolest, a protože se snažím, aby pila možná co nejvíce ze skla, tak jsem je vlastně potřebovala :-)

Ponaučení z dnešního článku - nakupujte, dekorujte, ale myslete u toho (nechceme Vás do budoucna nijak moralizovat, ale výchova dětí na nás postupně zanechává stopy, takže výběr vhodných příkladů a pohádek vykrystalizoval v permanentní pokusy o to poučit v dobrém slova smyslu). Na úplný závěr ještě jedno klišé: kupujte věci s příběhem, abyste jednou mohli začít psát ten svůj ;-) 

 

Petra F.

stylovka_logo_02_02